Православие - Форум
Black-Zone Петък
09.12.2016
20:16:32
На пазара мъж продава комар в бурканче. На него има залепен етикет: "Заместител на мъже – само 25 лв." Една заинтересувана клиентка пита: - А как се използва? - В къщи се разсъбличаш,лягаш на леглото и го пускаш от буркана. Ако нещо не е наред – позвъни ми – ето телефонния ми номер. Вечерта жената звъни: - Прибрах се, съблякох се, легнах,отворих буркана, но той стои вътре и не се движи… - Стой така. Идвам веднага! Дошъл мъжът на мястото, разсъблякъл се и казал на комара: - Гледай, глупак! За последен път показвам
Добре дошли Гост | RSS Главна | Православие - Форум | Регистрация | Вход
  • BGtop . Гласувайте за моя сайт в БГ чарт . Гласувай за мен в BGTop100.com


    [ Ново съобщение · Членове · Правила на форума · Търси · RSS ]
    Страница 1 от 212»
    Модератор на форума: robocob 
    Форум » Test category » Всичкология » Православие
    Православие
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:17:20 | Съобщение # 1
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Тук ще се помества всичко относно православието.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:26:03 | Съобщение # 2
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Обща информация за постите

    Постът е въздържание с религиозно-нравствена цел от блажна храна при умерена употреба на постна храна.

    В Стария Завет има много наредби за поста.

    Моисей е постил 40 дни и 40 нощи (Изх. 34:28), за да се подготви да получи десетте Божии заповеди.

    Пророк Илия след строг пост, душевна чистота и голяма ревност за Господа се удостоил да види Божията слава (3Царе 18:4 – 13).

    Като най-велик и най-строг постник е известен свети Йоан Кръстител. Всички праведници са спазвали в малка или по-голяма степен поста.

    От апостолско време светата Църква е наредила светото тайнство изповед и причастяването да се предшестват и съпътстват от тъй нареченото говеене. Това ще рече по-усилена и благоговейна подготовка чрез пост и молитва.

    Най-благоприятно време за тази подготовка представлява Великият пост. Той, както и другите пости, започва с така наречените "заговезни" - т. е. ядат се вечерта блажни храни, а от сутринта на другия ден започват постите. При нормални условия говеенето трае една седмица, като първите три дни се прекарват в пълен пост, т. е. "тримерене". Тримеренето е доброволен пост, извършван от онези, които желаят и могат да го издържат. При особени обстоятелства като старост, тежка болест, предстоящо неотложно заминаване по служба и др., срокът на говеенето през първата седмица на поста може да се съкрати на три, или даже на един ден, като се препоръчна това да стане с благословението на епархийския архиерей, на енорийския свещеник.

    Мнозина от говеещите смятат, че постенето трябва да се състои в отказ от блажни храни. Това е само едната страна на поста – телесният пост, който сам по себе си е недостатъчен без духовния пост. Православните християни, които искат да постят, трябва да знаят това и да го спазват.

    Най-общи правила за поста

    1. В основата на поста е борбата с греха чрез въздържане от храна. Именно въздържанието, а не изнемогата на тялото, затова всеки трябва да съизмери своите сили, своята подготовка и готовност да пости с правилата за спазване на постите.

    2. Постът е аскетичен подвиг, изискващ подготовка и постепенност. Необходимо е постенето да започва постепенно. Отначало се започва с въздържание от блажна храна в сряда и петък през цялата година.

    3. Желаещите да постят трябва да се посъветват с опитен духовник, да му разкажат за духовното и физическото си състояние и да го помолят да благослови поста.

    4. Болните задължително трябва да се посъветват с лекар. Бременните жени трябва да се отнасят много внимателно към постенето. На малолетните деца и пътешествениците се разрешава облекчен режим.

    5. Заговява се (започва се приемането на блажна храна) след дълги пости в празничните дни след литургията, което също трябва да става постепенно.

    6. При постите съществуват шест степени на строгост:

    всичко, освен месо (Месни заговезни);
    вкусване на риба;
    гореща храна с растително масло;
    гореща храна без мазнина;
    студена храна без мазнина и без топли напитки (т.нар. сухоежбина);
    пълно въздържане от храна.

    В дните, когато се разрешава риба, е позволена и гореща храна, приготвена с растителна мазнина. За спазване на по-строг пост в определени дни е необходимо благословението на свещеник.

    7. Пост телесен, без пост духовен, не допринася за спасението на душата, дори напротив, може да бъде и духовно вреден, ако човек, въздържайки се от храна, се протиква със съзнание за собственото си превъзходство. Истинският пост е свързан с молитва, покаяние, въздържане от страсти и пороци, изкореняване на лошите дела, прощаване на обидите, въздържание от съпружески живот, изключване на увеселителни и зрелищни мероприятия, дори гледане на телевизия.

    Постът не е цел, а средство за смирение на плътта и очистване от грехове. Без молитва и покаяние постът се превръща само в една диета.

    За православния човек постът е съвкупност от добри дела, искрена молитва, въздържане от всичко, включително и от храна. Телесният пост заедно с духовния образуват истинският пост.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:27:38 | Съобщение # 3
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Според църковния Устав по време на пост се забранява блажна храна — месо и млечни продукти; само в някои постни дни, се разрешава риба, а в дните на строг пост не се позволява не само риба, но и никаква гореща храна и храна, приготвена с растителна мазнина.

    Повярвалите в Христа започнали да постят още от времето на апостолите. Първите християни постили твърде често и продължително, за да се подготвят по-добре за богоугодни подвизи. В първите векове всеки християнин постел не в определено време, а колкото искал и когато желаел. В ІV век намираме вече указания и наредби освен за съществуващите Велик и Петров пост, още и за Рождественския (Коледен) и Богородичен пост. Четирите поста били пригодени към четирите годишни времена.
    Кои са постните дни?

    Kогато към четирите многодневни пости се прибавят и еднодневните, постните дни в православния църковен календар са до двеста на брой.


    Еднодневни пости

    Православната църква е наредила специални постни дни през седмицата. Те са:

    всяка сряда - за спомняне предаването на Иисуса Христа на страдания;
    всеки петък - за спомен на самите Му страдания и смърт;
    срещу Богоявление – 5 януари (18 януари стар стил) - за достойно приготвяне за този велик празник;
    на Кръстовден – 14 септември - за спомен на кръстните страдания на Иисуса Христа, и
    в деня на Отсичане главата на св. Иоан – 29 август (11 септември стар стил).

    Пост се изисква от християните и във всеки неделен и празничен ден до свършване на светата литургия.

    Постът може да бъде общ – задължителен и личен – доброволен. Такъв доброволен пост е тримеренето — първите три дни от многодневния Велик пост се прекарват в пълно въздържание. Той се спазва от онези, които желаят и могат да го издържат.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:29:41 | Съобщение # 4
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Многодневни пости

    Многодневните пости в Православната църква са четири:

    Велик пост или Света Четиридесетница
    Петров пост - от Първата неделя след Петдесетница до Петровден (29 юни)
    Богородичен пост - от 1 август до 14 август
    Рождественски пост или Филипов пост.
    Велик пост или Света Четиридесетница

    Великият пост е най-строг и най-продължителен. Започва седем седмици преди Великден. Нарича се Четиридесетница, понеже трае 40 дни, но с него се съединява и седмицата на Христовите страдания, в която се спомнят последните събития от земния живот на Господа, особено Неговите страдания, смърт и погребение. Затова тя се нарича Страстна седмица, т.е. Седмица на страданията. [Виж също Сказания за подвижните празници].

    Великият пост е установен в памет на 40-дневния пост на Иисуса Христа (Мат. 4:2), за да могат в това време християните да се покаят и очистят душите и телата си и по такъв начин да се приготвят достойно за посрещане на най-великия християнски празник - Възкресение Христово.

    През целия пост риба се разрешана два пъти - на Благовещение (ако не се пада през Страстната седмица) и на Връбница. След Неделя Месопустна се преустановява яденето на месо, а след Неделя Сиропусна - и на мляко, млечни продукти и риба, и постът продължава така:
    Първа седмица * От понеделник до събота включително - строг пост
    (растителна храна без олио и вино) В събота (Тодоровден) се взема Св. Причастие.
    Втора седмица Сряда и петък - строг пост.
    Събота и неделя - олио и вино. На Благовещение се разрешава и риба.
    Трета седмица (Кръстопоклонна) От понеделник до петък включително - строг пост.
    Събота и неделя - олио и вино.
    Четвърта седмица Както втората
    Пета седмица Както втората
    Шеста седмица Както втората В събота (Връбница) - риба, хайвер или други безгръбначни животни.
    Страстна седмица От понеделник до събота включително - строг пост. Ако здравето позволява, на Разпети петък не се яде нищо, не се пие и вода.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:31:06 | Съобщение # 5
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Петров пост - преди празника на св. апостоли Петър и Павел

    Петров пост - до 29 юни - навечерието на празника на свв. Павел и Петър. Леки и спасителни пости!Петровият пост е установен за подражание на апостолите, които постели, когато се готвели за проповедническа дейност (Деян. 13:3), а също и заради особена почит към светите първовърховни апостоли Петър и Павел.

    Началото на Петровите пости се определя според деня на Св. Петдесетница и затова неговата продължителност е различна всяка година. Ако Великден се случи през месец март, Петровият пост може да се доближи по продължителност до Великденския пост. И обратно, в години, в които Св. Петдесетница е чак в края на юни, постът е много кратък и затова дори не се изчаква да измине първата неделя след Петдесетница.

    Петровият пост започва след вечерното богослужение в деня на Първата неделя след Петдесетница - на Всички светии (Виж датата в текущата година).

    Постът продължава до края на вечерното богослужение преди Петровден (който е винаги на 29 юни), но ако този ден се падне в сряда или петък постният период се регулира съобразно с това.

    Режимът на Петровия пост е облекчен - пости се от яйца, млечни продукти и месо, но в дните различни от сряда и петък се разрешава риба.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:37:37 | Съобщение # 6
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Богородичен пост

    Богородичният пост е установен в прослава на Божията Майка, която през целия си живот и особено преди смъртта си (на църковен език успението си) прекарвала времето в пост и молитва.

    Подготовката за празника Успение Богородично трае от 1 август до 14 август (14-27 август стар стил). В първия ден на поста в храмовете се прави водосвет, а от 1 до 13 август пък на вечерните служби се отслужва Богородичен параклис.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:38:46 | Съобщение # 7
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Рождественски пост (Филипов пост)

    След деня в памет на св. апостол Филип започва четиридесетдневният пост, наричан често "четиридесетница на ап. Филип". Установен е сравнително късно, в чест на Раждането на Спасителя, за да се очистят християните чрез покаяние, молитва и пост и с чисто сърце, душа и тяло благоговейно да посрещнат явилия се в света Син Божий. През дните на поста преди Рождество Христово са празниците на много старозаветни пророци, предсказали раждането на Спасителя.

    По своята строгост Рождественският пост отстъпва на Великия и Богородичния пост и не се различава от Петровия. В много устави дните от 20 до 24 декември са свързани с по-големи ограничения подобно на дните преди Великден.
    1. 15 - 22 ноември
    28 ноември - 5 декември (ст. стил) само растителна храна с олио 21 ноември (4 декември ст.стил) е
    Въведение Богородично.
    2. 23 - 29 ноември
    6 декември - 12 декември (ст. стил) разрешава се риба
    3. 30 ноември - 6 декември
    13 декември - 20 декември (ст. стил) разрешава се риба


    От Андреевден до Никулден
    4. 7 декември - 13 декември
    21 декември - 26 декември (ст. стил) разрешава се риба
    5. 14 декември - 19 декември
    27 декември - 1 януари (ст. стил) разрешава се риба
    6. 20 декември - 24 декември
    2 януари - 6 януари (ст. стил) само растителна храна с олио От Игнажден до Бъдни вечер е Предпразненство на Рождество Христово
    25 декември
    7 януари (ст. стил) Блажи се. Не се пости дори ако се случи в сряда или петък. РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО

    ' На 5 януари - строг пост (растителна храна без олио), а ако е събота или неделя - с олио и вино.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 01.04.2012, 00:39:43 | Съобщение # 8
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Дни в които не се пости

    Църквата е установила и периоди в годината, през които се разрешава да не се спазва еднодневният пост в сряда и петък. Обикновено това са седмиците преди многодневен пост или след него. Тези седмици са следните:

    1. През Рождественските празници — от 25 декември до 4 януари (11 дни).

    2. Неделя на Митаря и фарисея — две седмици преди Великия пост.

    3. Седмицата преди Великия пост, която започва след Месни Заговезни и завършва със Сирни Заговезни. През цялата седмица се разрешава употребата на яйца, риба и млечни продукти, но вече без месо.

    4. Светлата седмица след Великден.

    5. Седмицата след Петдесетница (преди Петровия пост).
     
    ангелинкаДата: Неделя, 08.04.2012, 12:24:11 | Съобщение # 9
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Страстната седмица - седмица на Христовите страдания

    Последната седмица от земния живот на Господ Иисус Христос се нарича "Велика" или "Страстна седмица", т.е. Седмица на страданията, прелюдия към вечния живот. Животът на Господа наближавал своя край. Възкресил в събота Лазаря, тържествено посрещнат, влязъл в Йерусалим на Цветница, Той доброволно вървял стъпка по стъпка към предначертаната Си неизбежност.

    Всеки ден от Страстната едмица е наречен велик и свят, и през всеки един от тях Църквата възпоменава чрез специални богослужения пътя на Христос към Голгота, страданията и изкупителното Му дело на Кръста.

    Богослужението през Страстната седмица

    Великопостните служби през делничните дни на Великия пост са характерни със своето покайно пеене. Царските двери остават затворени, като символ за отделянето на човека от Царството Божие. Църковното облачение е тъмно, обикновено в лилаво ­ цвета на покаянието.

    През делничните дни не се извършва Божествена литургия, но за да могат вярващите да се подкрепят в своето подвижническо усилие на поста, чрез приемане на Св. Причастие, се извършва Литургия на преждеосвещените Дарове. Тази служба е много древна, споменава са в каноните от VII в., но е създадена по-рано. По традиция за неин създател се счита св. Григорий Двоеслов, папа Римски (VI в.).

    Преждеосвещената литургия се състои от тържествена великопостна вечерня, към която е добавено пренасяне на св. Дарове в олтара и причастяване, но самото освещаване на Даровете не се извършва. Това става по време на Литургията предишната неделя. Затова и службата се казва Преждеосвещена литургия, т.е. на предварително осветените Дарове. Тази служба се извършва в сряда и петък или поне в един от тези дни.

    Лазаровата събота е единственият ден в годината, когато се извършва неделно богослужение не в неделя. Това е началото на Пасхалното тържество. По време на Литургията на Лазаровден Църквата прославя Христос като "Възкресение и Живот", Който още преди Своите страдания и смърт, с възкресяването на Лазар утвърдил предобраза на всеобщото възкресение на човечеството. Именно заради възкресяването на Лазар Христос бил прославен от народа като дългоочакван Месия, Цар Израилев, като изпълнение на старозаветните пророчества.

    Самият празник на триумфалния Вход Господен в Иерусалим (Цветница или Връбница) принадлежи към дванадесетте Господски празника. Неговото богослужение е свързано с това на Лазаровден.

    На вечернята преди празника се четат пророчествата за Царя-Месия от Стария Завет заедно с евангелските разкази за влизането на Христос в Иерусалим.

    На утренята се благославят върбовите клонки, които държим в ръце през време на цялата Литургия, показвайки по този начин, че посрещаме Иисус Христос като Цар и Спасител.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 08.04.2012, 12:47:54 | Съобщение # 10
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Велики понеделник, Велики вторник и Велика сряда

    През първите три дни на Страстната седмица Църквата припомня последното пребиваване на Господа в Йерусалим. В тези дни богослужението е твърде наситено: извършват се полунощница, утреня, часове с четене на Евангелието и Литургия на преждеосвещените Дарове. По време на часовете се изчитат четирите Евангелия до Евангелието по Йоана гл. 13, 30 стих. На места четенето им започва още от петата или шестата седмица на Великия пост.


    Велики понеделник

    На Велики понеделник евангелистите ни разказват как Божият син влязъл в Йерусалимския храм и го намерил пълен пълен с търговци. Обхванат от свещен гняв, Той прекатурил масите им, а тях самите изгонил, защото храмът е дом за молитва, а не тържище. (Мат. 21:12-13, Марк 11:15-19; Лук.19:45-46).

    Във Велики понеделник Църквата прославя св. патриарх Йосиф - син на св. патриарх Яков и предобраз на Иисус Христос. Йосиф бил продаден от своите братя на пътуващи за Египет търговци. Там, в чуждата нему страна, той преминал през множество страдания, но фараонът го направил втори по власт и положение в цялото царство (Бит 41:38-46). Подобно на Йосиф Господ Иисус Христос бил предаден от евреите на езичниците, бил измъчван и страдал заради човешките грехове.

    Църквата ни предлага да размислим също над образа на безплодната смокиня (смоковница), която изсъхнала след като била прокълната от Господ (Марк 11:12-14, 20-26, Мат. 21:18-22). ''Всяко дърво, което не дава добър плод, бива отсичано и хвърлено в огън'' (Мат. 3:10).

    Така и ние ще бъдем осъдени, ако не живеем в молитвено общение с Бога, не се стремим да се усъвършенствуваме във вярата, не се изпълваме с добродетели, и не принасяме духовни плодове.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 08.04.2012, 12:49:38 | Съобщение # 11
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Велики вторник

    "И тъй, бдете; защото не знаете ни деня, ни часа, в който Човешкият Син ще дойде" (Мат. 25:13)

    (Евангелско чтение: на утрената Мат. 22:15-23:39; на литургията Мат. 24:36-26:2).

    Велики вторник е ден за поучения и последни нравствени наставления: Господ Иисус Христос ни дава пример как да благотворим - не да даваме от излишъка си за тази цел, а като бедната вдовица да отделим от последните си материални средства.

    Притчата за десетте мъдри девици. Когато говори за приближаването на дните на борба и изпитание, Христос разказва за десетте мъдри девици, които били винаги готови да посрещнат Спасителя (Мат.25:1-13). Напомня ни, че трябва "да бодърстваме и да не униваме", и да държим светилниците си запалени в очакване на Божествения Жених. Затова на Велики вторник Църквата пее:

    Ето младоженецът иде в полунощ,
    и блажен е тоя раб, когото намери буден,
    а недостоен е оня, когото намери безгрижен.

    Прочее, внимавай, душо моя, да не те налегне сън,
    та да бъдеш предадена на смърт и да останеш вън пред затворените врати на Царството,
    но опомни се и възкликни: свят, свят, свят си, Боже,
    заради Богородица помилуй нас!

    ''Светило за тялото е окото'' (Мат. 6:22), казва Господ, т.е. непомраченото човешко сърце и душа, а '"маслото е милостинята или всичките ни добри дела" (св. Йоан Златоуст). Живеейки добродетелно, със страх Божи и упование в Господа, ще бъдем готови да посрещнем Спасителя и да влезем в брачния чертог – Небесното царство.

    Църквата ни припомня също притчата за талантите (Мат. 25:14-30) и ни приканя да се трудим и да усъвършенстваме способностите, с които Бог ни е дарувал.

    После следват пророчества за съдбата на град Йерусалими за последните дни при Второто пришествие Господне (Мат. 25:31-46, Марк 13:1-31, Лук. 21:5-38).
     
    ангелинкаДата: Неделя, 08.04.2012, 12:52:36 | Съобщение # 12
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Велика сряда

    В деня на Светата и Велика сряда се припомня едно от последните събития преди спасителните за нас страдания на Господ: за многоценното миро, което в искреното си разкаяние една грешница изляла върху главата на Спасителя (Мат.26:6-13, Марк 14:3-9). Успяла да влезе в дома, дето бил Христос, жената, носеща алабастърен съд с драгоценно миро, искала да засвидетелствува почитта си към Него. В бързината, да не й се пречи на доброто намерение, тя счупила съда, по-лесно да се разлее мирото.

    Скъпоценното миро струвало триста динария (Марк 14:5), затова някои възнегодували против нея: "защо е това прахосване?", "мирото можеше да се продаде и парите да се раздадат на сиромаси". А Христос им отговорил "сиромасите всякога имате при себе си, а Мене не всякога имате", "тя извърши добро дело за Мене [като] превари да помаже тялото Ми за погребение". За това й усърдие ще се разгласи по цял свят. Подобно на блудния син грешницата осъзнала греховете си и ''дошла в себе си''. Да се опомним и ние за нашето духовно състояние и да се разкаем за греховете си, та с нашите покайни сълзи да "помажем" Господа като оная разкаяла се жена.

    В същия ден си припомняме и решението на Синедриона да осъди Иисус Христос. Тогава Иуда Искариот отишъл при иудейските първенци и уговорил да Го предаде за тридесет сребърника (Мат. 26:14-16, Марк 14:10-11, Лук. 22:1-6). И ние се замисляме: дали и ние, които носим Христовото име, не предаваме Христа чрез нашите небогоугодни дела? От тоя ден коленопреклоненията на молитвата не престават.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 08.04.2012, 12:54:22 | Съобщение # 13
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Велики четвъртък - Възпоминание на Тайната вечеря

    На тоя ден Господ Иисус Христос извършил пасха в дома на един жител на Йерусалим (Мат. 26:17-35, Марк 14:12-31, Лук. 22:7-38, Иоан 13:1-17, 26). Преди вечерята Той умил краката на апостолите и казал: ''не дойдох да служа, а да послужа''. После Спасителят установил св. тайнство Евхаристия (Причастие), като Сам причастил светите апостоли. По великата си милост Господ и на нас дава възможност да приемаме Неговото истинско тяло и кръв по време на св. Литургия, та като приемам Христос вътре в нас, да се стремим да Го задържим чрез чистотата на сърцето си.

    След като завещал новата заповед за любов към всички, Христос явил на учениците Си, че ще бъде предаден. В недоумение учениците питали, кой ще стори това. Запитал и Иуда, и Христос му отвърнал тъй кротко, че другите не разбрали. Иуда станал, излязъл и те помислили, че отива да прави покупки, понеже той бил ковчежник.

    Моление Господне в Гетсиманската градина. След вечерята Христос с апостолите отишъл в Гетсиманската градина (Мат. 26:36-46, Лук. 22:39-46, Иоан 18:1), дето се молил до идването на предателя.

    Обикновено в четвъртък вечерта се служи утренята на Велики петък, когато се четат така наречените Дванадесет евангелия т.е. дванадесетте откъса от Евангелието, които разказват за Христовите страдания.

    Чрез тях ставаме свидетели на подигравките, мъките и кръстната смърт на Христос, чрез която Той ни изкупи. ''Ето Агнецът Божий, който прие върху Си нашите грехове.'' И отново се замисляме дали и ние не разпъваме Христос чрез нашите страсти и грехове.

    На този ден свещенослужителите изнасят кръста от олтара, което символизира носенето му от Христос към Голгота. По време на маслосвета, всеки желаещ мирянин бива помазан с елей за здраве.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 08.04.2012, 12:57:11 | Съобщение # 14
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Велики петък

    Кръстният път и ГолготаПрипомнят се великите страдания на Иисус Христос, волно приел да бъде съден, бичуван, оплют, бит с плесници и показан пред народа в багреница за поругание, с кръст в ръка и с венец от тръни на главата.

    Нарамен с тежък кръст от преторията на Пилата, Христос бил поведен към Голгота на разпятие.

    Разпнат между двама разбойника за поругание при страшни природни смущения - земетръс и затъмнение на слънцето, издъхнал, приел смърт, за да избави от смърт цялото човечество.
     
    ангелинкаДата: Неделя, 08.04.2012, 12:58:23 | Съобщение # 15
    Генерал-майор
    Група: Uploader
    Съобщения: 436
    Статус: Offline
    Велика събота

    Възпоменава се погребението на Христос Спасителя и слизането Му в ада. Умрял на кръста, от прободените Му ребра изтекло кръв и вода. Иосиф Ариматейски и Никодим, като изпросили разрешение от Пилат, снели Го от кръста, помазали с аромати, обвили в нова плащаница и Го положили в нов гроб, изсечен в скала в Гетсиманската градина. При полагането Му в гроба присъствували жените мироносици, сред които, обляна в сълзи с прободеното си от мъка сърце, била и майка Му св. Богородица. Църквата пее:

    "В гроба с тялото Си и в ада с душата Си като Бог,
    в рая с разбойника и на престола с Отца и Духа Си бил, Христе,
    Който изпълваш всичко".

    Иудеите запечатали гроба и поставили стража.

    Велика тайна! "Да замълчи човешкото създание!" - пее Църквата вместо Херувимската песен на Велика събота. Господарят на живота е в гроб, но скоро ще се прослави с чудото на възкресението.

    Събота сутринта след литургията на някои места има обичай свещеникът да раздава цветя на вярващите като израз на радостно предчувствие за Възкресението.
     
    Форум » Test category » Всичкология » Православие
    Страница 1 от 212»
    Търси:

    Нито един от торентите не се хоства на сървъра на сайта. Сайтът http://black-zone.ovo.bg/ само предлага връзки към други сайтове и не носи отговорност за неуредени авторски права.

    Copyright MyCorp © 2016 Хостнат от